Dostarczenie odpowiedniej ilości witamin przy obecnym tempie życia i jakości pożywienia może stanowić nie lada wyzwanie. Warto zdawać sobie z tego sprawę, że żywność ze względu na stosowane środki ochrony roślin i sztuczne nawozy jest coraz gorsza przez co ilość witamin i minerałów w nich w ostatnich kilku dziesięcioleciach znacząco spadła.

W tym wpisie chciałbym podzielić się z Tobą wiedzą na temat uzupełniania witamin w swoim jadłospisie. Zaczynamy!

Jeżeli jesteś osobą, która poważnie myśli o swoim zdrowiu i jego ochronie na długie lata warto wypróbować poniższe sposoby.

Pierwszym sposobem jest zwrócenie uwagi na to gdzie kupujemy warzywa i owoce. Market niekoniecznie będzie dobrym wyborem. Warto kupować na bazarze produkty ekologiczne mimo ich wyższej ceny. Nie zawsze będziemy mieć pewność, że warzywa z bazaru będą „niepryskane”, ale na pewno będą lepszej jakości niż te z marketu.

Drugim sposobem jest regularne picie świeżo wyciskanych soków warzywno-owocowych z tym, że pamiętajmy, aby nie pić ich między posiłkami (m.in. utrudni to proces spalania tkanki tłuszczowej). Dzięki temu jesteśmy w stanie dostarczyć więcej witamin i minerałów w mniejszej objętości i dodatkowo sok będzie lepiej wchłanialny. Dla porównania, aby wycisnąć dużą szklankę soku jabłkowego musimy użyć 3 jabłek, a zjedzenie takiej ilości, np. po obiedzie mogłoby doprowadzić do dyskomfortu i uczucia przepełnienia w brzuch ze względu na wysoką zawartość błonnika i pektyn

Trzeci sposób to jedzenie owoców lub warzyw do każdego posiłku i w dużej ilości. Warzywa nie powinny być dodatkiem do posiłku, a jego głównym składnikiem. Korzystnie jest gdy surówka stanowi przynajmniej 40% objętości talerza obiadowego, tak 40%…

I ostatnim sposobem jest dobra suplementacja na bazie naturalnych składników. Ja osobiście stosuję i polecam skondensowaną formułę na dzień i na noc, ze względu na to, że w ciągu dnia potrzebujemy zupełnie innych składników niż podczas nocy. Są to suplementy w formie soku, nie w tabletkach. Zachęcam do zapoznania się ze składem i działanie. Są naprawdę godne uwagi.