Poniższe techniki są ogólnie znanymi technikami poprawiania odporności i hartowania organizmu i zostały sprawdzone przeze mnie oraz część moich klientów. Stosujesz je na własną odpowiedzialność. Jeśli masz wątpliwości czy Twój stan zdrowia pozwoli Ci stosować poniższe techniki skonsultuj się z lekarzem.

Hartowanie zimnymi prysznicami

Zimna woda przyzwyczaja organizm do niższych temperatur. Polecam każdy prysznic zaczynać od ciepłej wody, potem stopniowo przechodząc do letniej, aby na końcu schłodzić się zimniejszą wodą. Warto pamiętać, że schładzamy się zawsze od stóp i rąk w kierunku serca. Nigdy nie należy schładzać się gwałtownie, to bardzo niezdrowe dla układu krążenia.

Morsowanie

Bardziej wymagająca technika od tej powyżej, ale naprawdę godna uwagi. Jeżeli regularnie będziesz morsować i przyzwyczaisz organizm do chłodnych warunków to z pewnością odwdzięczy Ci się większą odpornością na co dzień. Morsowanie warto zaczynać jeszcze we wrześniu i październiku kiedy temperatury wody nie są jeszcze bardzo niskie. Raz w tygodniu wejście do zimnej wody od 15s do nawet 3-4 minut poprawi Twoje zdrowie. Można też wybrać się do saunarium, tam z reguły są prysznice do schładzania, wiadra do polewania się i beczki z zimną wodą, do których można wejść. Jeżeli zdecydujesz się na morsowanie na wodach otwartych możesz zapisać się do klubu morsowego. W każdym większym mieście taki znajdziesz.

Uprawianie sportu w niskich temperaturach

Bieganie, jazda na rolkach, nordic walking lub szybkie spacery w zimnych temperaturach, niekorzystnych warunkach, przy wietrznej pogodzie, a nawet w trakcie deszczu przyzwyczają organizm do takiej pogody dzięki czemu istnieje spore prawdopodobieństwo, że w życiu codziennym gdy zaskoczy Cię taka aura Twój organizm doskonale sobie z nią poradzi. Warto przy tej okazji odpowiednio ubrać się takie warunki.

Sauna

Regularne saunowanie i prawidłowe schładzanie organizmu (od stóp i rąk w kierunku serca, najpierw letnią, potem chłodniejszą wodą) również poprawia odporność. Polecam wybrać się na seanse saunowe prowadzone przez saunamistrzów przy muzyce i specjalnie przygotowanych ziołowych aromatach. Więcej o saunowaniu w tym wpisie.

Prawidłowe odżywianie

Nie od dziś wiadomo, że odżywianie ma ogromny wpływ na zdrowie człowieka. Warto ograniczyć do minimum żywność przetworzoną, ograniczyć spożycie cukru – sacharozy (ten z cukierniczki) i cukrów prostych – nadmiar owoców, miodu nie będzie działać korzystnie. W okresie jesienno-zimowym warto zwiększyć spożycie imbiru, czosnku, cytrusów, kurkumy ze względu na ich właściwości prozdrowotne

Naturalna suplementacja

Na miesiące jesienno-zimowe, ale nie tylko, bo latem także polecam naturalną witaminę C. Moim zdaniem jeden z lepszych preparatów na rynku. Odkryłem do w zeszłym sezonie i myślę, że zostanie w moim domu na następną zimę.

Jeżeli zależy Ci na poprawie odporności w 120%, czyli chcesz zadziałać ze wszystkich stron to polecam wybrać zestaw suplementów, który pomoże Ci to zrealizować.

Produkt, który polecam wszystkim, którzy chcą zadbać o odporność swoich dzieci to syrop SunVital. Wystarczy przeczytać jego skład, aby już się do niego przekonać. Zero chemii, sama natura.

Jeśli zadziałasz kompleksowo i wykorzystasz wszystkie powyższe techniki jestem niemal pewny, że zapomnisz co to są antybiotyki, katar, kaszel i inne dolegliwości. Regularnie stosuję i polecam swoim klientom. Warto także pamiętać, aby robić to cały rok, a nie tylko wtedy gdy sobie o tym przypomnisz. Odporności nie wypracujesz w tydzień. To proces, który kształtuje się miesiącami i latami. Tak, długo, ale zdrowie jest tego warte.

Polecam rewelacyjny webinar z dr Piotrem Kardaszem na temat wzmacniania odporności naturalnymi sposobami.


Zdjęcie w tle od freepik – pl.freepik.com