Chroniczne zmęczenie to problem niejednego z nas. Zbyt szybkie tempo życia, nadmiar obowiązków i złe nawyki żywieniowe są często spotykaną praktyką. W tym wpisie podzielę się z Tobą sposobami na to, aby mieć więcej energii każdego dnia.

Regularny ruch

Ciało aktywne, w regularnym ruchu to ciało sprawne, zdrowe i szczęśliwe dlatego zadbaj o niezbędną dawkę ruchu każdego dnia. Nie musi to być od razu profesjonalny trening chociaż warto byłoby o tym także pomyśleć w późniejszym etapie. Dobrą praktyką jest zainstalowanie aplikacji typu krokomierz, który zlicza zrobione kroki każdego dnia. Ustawienie wartości 10-12 tys. kroków każdego dnia na początek wystarczy.

Wysypiaj się

Sen to podstawowa forma regeneracji naszego organizmu. Warto zwrócić uwagę nie tylko na ilość snu, ale także na jego jakość. Polecam spać w całkowicie zaciemnionym pomieszczeniu, dzięki czemu poprawisz głębokość snu i lepiej będziesz się czuć każdego dnia. Warto także zwrócić uwagę, aby nie spać za długo oraz żeby kłaść się i wstawać codziennie o tej samej porze. Nie przejadaj się na noc. Pójście spać z pełnym żołądkiem sprawi, że organizm zamiast regenerować komórki będzie musiał poświęcić energię na trawienie, a Ty rano obudzisz się zmęczony i sfrustrowany. To niezwykle ważne.

Budzik nie musi być straszny, jeśli zastosujesz te wszystkie metody

Regularne i wartościowe jedzenie

Regularność w odżywianiu i wysoka jakość pożywienia reguluje nie tylko metabolizm, ale również wpływa korzystnie na cały organizm. Reguluje się także gospodarka hormonalna. Jedząc lepiej, w przeciągu kilkunastu dni odczujesz znaczącą różnicę. Na początek ograniczyłbym słodkie przekąski, węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym (słodycze, owoce, miód, cukier). Potem wprowadziłbym kolejne elementy zdrowego odżywiania, które przedstawiam w moim autorskim poradniku – pobierz go bezpłatnie.

Medytacja, uspokojenie umysłu

Szczególnie wieczorem, tuż przed pójściem spać. Odłóż wszystkie rozpraszacze, które masz wokół siebie. Telefon, telewizja, komputer, tablet itp. emitują sporą dawkę światła niebieskiego, które spłycą Ci sen jeżeli będziesz używać ich wieczorem. Warto także na moment zatrzymać się, głęboko pooddychać, przez chwilę nic nie robić, uspokoić emocję i cały organizm.

Odpowiednie nawodnienie

Woda jest niezwykle ważna w procesach energetycznych. Warto zadbać o odpowiednią podaż płynów każdego dnia, ponieważ jeżeli dostarczasz zbyt mało wody jesteś narażony na spadek wydolności fizycznej i umysłowej. 1,5 – 2l wody wystarczy. Warto pamiętać, że zapotrzebowanie na wodę rośnie jeżeli jesteś osobą aktywną fizycznie i wraz z wysoką temperaturą otoczenia.

Naturalna suplementacja chlorofilem

Piję go każdego ranka, rozcieńczony w szklance wody tuż po przebudzeniu. To mój naturalny energetyk pochodzenia roślinnego. Podoba mi się to, że ten suplement działa od razu, tzn. od pierwszej porcji i nie trzeba czekać tygodniami na efekty. Szczerze polecam spróbować. Ze względu na naturalność składników po otwarciu trzymaj go w lodówce. Tutaj możesz przeczytać więcej o chlorofilu. Dla osób chcących dostarczyć sobie jeszcze więcej energii i zdrowia polecam cały pakiet energia.

Zdjęcie w tle od yanalya – pl.freepik.com