Przemyślenia po 15 latach regularnego treningu

Trenerskie początki, czyli 28 stycznia 2005.

Ostatnie porządki w domu uświadomiły mi, że w zeszłym tygodniu minęło 15 lat odkąd prowadzę regularną aktywność fizyczną. W związku z tym mam kilka przemyśleń, którymi chciałbym się z Wami podzielić.

1. Sylwetka nie może być priorytetem, a trening jedynie narzędziem do uzyskania estetycznej sylwetki.
Inaczej szybko stracisz motywację i przestaniesz być aktywny. Warto potraktować aktywność fizyczną jako codzienność zdrowego stylu życia dzięki, któremu czujesz się dobrze, lepiej śpisz, odreagowujesz stres i lepiej funkcjonujesz na co dzień.

Gdy ktoś mnie pyta: jak to jest, że trenujesz 15 lat i dalej Ci się chce? Odpowiadam, że po prostu się nad tym nie zastanawiam, tak samo jak nie zastanawiam się czy umyłem dzisiaj zęby. Po prostu to robię.

2. Im lepiej się odżywiasz tym większą masz ochotę na ćwiczenia.
Ilekroć zdarzyło mi się gorzej odżywić swój organizm tym motywacja, chęć do ćwiczeń i poziom ogólnej energii zawsze spadał. Nie warto rezygnować z treningu dlatego, że wczoraj zjadłeś kawałek pizzy.

Moje pierwsze karnety wstępu do nieistniejącej już siłowni Spectrum.
Mój pierwszy trening siłowy z instruktorem 28.01.2005

3. Im bardziej Ci się nie chcę pójść na trening tym bardziej go POTRZEBUJESZ.
NIGDY nie rezygnuj z treningu, nie warto. Mówią, że najtrudniej jest założyć buty i wyjść z domu. To prawda, zgadzam się w 100%, bo nawet idąc z założeniem, że dzisiaj poćwiczysz 30 minut zamiast godziny najczęściej zrobisz cały trening, ale musisz dać sobie szczere przyzwolenie na skrócenie ćwiczeń. Jeżeli zostaniesz w domu i odpuścisz daję słowo, poczujesz się gorzej.

4. Warto trenować z głową.
Ćwiczenia fizyczne mają poprawiać stan zdrowia, samopoczucie i sprawność fizyczną. Nie mogą być środkiem do skatowania organizmu przez co nie funkcjonujesz przez resztę dnia.

5. Każdy cel wymaga czasu i zaangażowania. Po drodze niejednokrotnie się zmęczysz i stracisz motywację.
Nie oczekuj spektakularnych efektów po miesiącu czy dwóch. Praca nad nawykami, odchudzanie, odżywianie i cały healthy lifestyle to proces znacznie trudniejszy niż Ci się wydaje i wymaga cierpliwości. Daj sobie tyle czasu ile potrzebujesz. Niech to będzie nawet rok, dwa lub więcej. Warto.

Warto być zdrowym i sprawnym fizycznie, mieć dobrą odporność i świetne samopoczucie.

Warto przekazać te nawyki swoim dzieciom, aby one także szły przez życie w dobrej formie.

Opracował: Norbert Gotz trener personalny Kraków