fbpx

W tym wpisie podzielę się z Tobą dwoma najczęstszymi problemami, które mogą dotknąć Twój kręgosłup.

Długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej, praca biurowa i mało ruchu każdego dnia sprawia, że Twój układ ruchu jest nieco „zardzewiały”. Pojawia się ból pleców, wzmożone napięcie mięśniowe i wszelkiego rodzaju dyskomfort. Poznaj przyczyny i rozwiązanie.

Posłuchaj wpisu w formie audio

Więcej materiałów w formie audio na moim kanale – Sprawność Poparta Naturą.

1. Osłabiony gorset mięśniowy

Oznacza to, że na skutek zbyt małej ilości ruchu Twoje mięśnie zarówno te powierzchowne, ale przede wszystkim głębokie są osłabione przez co nie zabezpieczają odpowiednio Twojego kręgosłupa. Mając słabe mięśnie głębokie masz większe ryzyko doznania kontuzji. Rozwiązaniem tego problemu jest wdrożenie regularnych ćwiczeń siłowych z położeniem nacisku na mięśnie przy kręgosłupie (powierzchowne i głębokie). Nie musisz od razu pędzić na siłownię jeżeli nie chcesz. Trening siłowy z wykorzystaniem masy własnego ciała w domu będzie równie skuteczny.

Tutaj znajdziesz przykładowy zestaw ćwiczeń siłowych do wykonania w domu.

2. Nadmierne napięcie mięśni.

Nadmierne napięcie mięśni może prowadzić do kontuzji, ale przede wszystkim jest to dyskomfort na co dzień. Czujesz się spięty, odczuwasz różnego rodzaju kłucia i zakres ruchu w Twoim kręgosłupie jest znacznie mniejszy przez co podczas prostych ruchów, np. podnoszenia czegoś z podłogi – istnieje ryzyko, że zrobisz to na zgiętych plecach co może spowodować kontuzję. Długotrwałe przebywanie w jednej pozycji zwiększa szanse na powstawanie przykurczów mięśniowych, aby temu przeciwdziałać warto każdego dnia wieczorem lub w ciągu dnia porozciągać całe ciało.

Tutaj znajdziesz zestaw podstawowych ćwiczeń – 13 minutowe wideo

Zadziałaj kompleksowo przez 4 Tygodnie i usprawnij samodzielnie swoje plecy w profesjonalny sposób

Zobacz mój autorski program Zdrowszy Kręgosłup w 4 Tygodnie, dzięki któremu Twoje plecy poczują się lepiej.

jakie są przyczyny bólu pleców


dlaczego bolą plecy


kiedy mogą boleć plecy


ból pleców pod łopatkami


ból pleców na dole


ból pleców w odcinku lędźwiowym


ból pleców na dole po bokach


ból pleców porady


jak radzić sobie z bólem pleców


sposoby na ból pleców


gorset mięśniowy


napięcie mięśni


ćwiczenia na plecy


ból pleców po treningu


ból pleców po siłowni


ból pleców po pracy


ból pleców po pracy fizycznej


ból pleców praca fizyczna


ból pleców praca przy biurku


ból pleców podczas siedzenia


ból pleców podczas leżenia


ból pleców podczas spania


ból pleców podczas chodzenia


ból pleców po spaniu


ból pleców po śnie


jakie są przyczyny bólu pleców


dlaczego bolą plecy


kiedy mogą boleć plecy


ból pleców pod łopatkami


ból pleców na dole


ból pleców w odcinku lędźwiowym


ból pleców na dole po bokach


ból pleców porady


jak radzić sobie z bólem pleców


sposoby na ból pleców


gorset mięśniowy


napięcie mięśni


ćwiczenia na plecy


ból pleców po treningu


ból pleców po siłowni


ból pleców po pracy


ból pleców po pracy fizycznej


ból pleców praca fizyczna


ból pleców praca przy biurku


ból pleców podczas siedzenia


ból pleców podczas leżenia


ból pleców podczas spania


ból pleców podczas chodzenia


ból pleców po spaniu


ból pleców po śnie


jakie są przyczyny bólu pleców
dlaczego bolą plecy
kiedy mogą boleć plecy
ból pleców pod łopatkami
ból pleców na dole
ból pleców w odcinku lędźwiowym
ból pleców na dole po bokach
ból pleców porady
jak radzić sobie z bólem pleców
sposoby na ból pleców
gorset mięśniowy
napięcie mięśni
ćwiczenia na plecy
ból pleców po treningu
ból pleców po siłowni
ból pleców po pracy
ból pleców po pracy fizycznej
ból pleców praca fizyczna
ból pleców praca przy biurku
ból pleców podczas siedzenia
ból pleców podczas leżenia
ból pleców podczas spania
ból pleców podczas chodzenia
ból pleców po spaniu
ból pleców po śnie

Nazywam się Norbert Gotz. Od 2012 roku w prosty sposób pomagam ludziom przejść drogę po lepszą formę oraz stale podnosić jakość ich życia. Od 2018 roku pomagam także w formie online osobom z całej Europy.

Ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego w Krakowie (studia magisterskie).  Jestem akredytowanym trenerem REPs. Pasjonuję się medycyną naturalną co stanowi idealnie połączenie wraz z aktywnością fizyczną i zdrowym odżywianiem! Od 2019 roku prowadzę studio treningu personalnego EMS – Body Time Studio w Krakowie przy ul. Lipskiej 8.