fbpx

Dzisiaj pod lupę weźmiemy sobie współpracę indywidualną na linii podopieczny- trener personalny. Odpowiem na najczęściej pojawiające się pytania w tym temacie, które, być może, pomogą Ci w podjęciu decyzji o rozpoczęciu współpracy.

Korzyści ze współpracy

Zanim przejdę do odpowiedzi na konkretne pytania, chciałbym zwrócić uwagę na istotne, moim zdaniem, aspekty. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż coraz więcej osób decyduje się na podjęcie współpracy z trenerem personalnym, gdyż dzięki temu czują się bezpieczniej, pewniej, a niejednokrotnie nawet uważają, że w ten sposób zwiększają swoje szanse na realizację zamierzonego celu.

Dzięki temu, że kompetentna osoba czuwa nad Tobą i nadzoruje Twoje ruchy, poprawność wykonywanych ćwiczeń, a także dobiera intensywność i poziom trudności wykonywanych ćwiczeń do Twoich możliwości, istnieje dużo mniejsze ryzyko urazów, czy kontuzji. Możesz czuć się zaopiekowana/ -y.

Jak często trenować z trenerem personalnym?

Zanim przejdziemy do działań praktycznych, najpierw spotykamy się, abym mógł przeprowadzić z Tobą wywiad. Dzięki temu mogę Cię lepiej poznać. Wiem o Twoich przewlekłych chorobach, fizycznych możliwościach, przebytych kontuzjach, a przede wszystkim oczekiwanych rezultatach. Na podstawie takiego wywiadu mogę ułożyć dla Ciebie indywidualnie dobrany plan treningowy, a następnie możemy przejść do sesji treningowych.

Jeśli chodzi o to, jak często powinniśmy się spotykać, to zależy. Bierzemy pod uwagę Twój budżet, możliwości czasowe. Natomiast ja też oczywiście doradzę Ci, jaka liczba naszych wspólnych spotkań umożliwi Ci realizację wyznaczonych celów.

Ile treningów personalnych na siłowni w tygodniu?

Ciężko też jest jednoznacznie odpowiedzieć ile treningów personalnych powinno zostać przeprowadzone w skali tygodnia. Natomiast uważam, że 3-4 to optymalna ilość spotkań w tygodniu, dzięki czemu będziemy mogli zadbać o sprawne kształtowanie Twojej sylwetki.

Ogólnie rzecz ujmując, ilość wspólnych treningów w skali tygodnia może oscylować pomiędzy 1 a 5. Jednak najczęściej rekomendowaną ilością, jak wspomniałem wyżej, są 3-4 wspólne spotkania treningowe.

Trening z trenerem personalnym składa się z 3 głównych części:

  1. początek- rozgrzewka, która ma za zadanie przygotować Cię do wysiłku fizycznego
  2. część główna- zwana również właściwą- to podczas właśnie tej części realizowane są założone cele treningowe
  3. zakończenie- uspokojenie Twojego organizmu i wyciszenie go po wysiłku.

Warto również wspomnieć, iż w miarę upływu czasu, cele ulegają zmianie. Objawia się to poprzez zmianę powtórzeń, obciążenia, czasu na odpoczynek, czy ćwiczeń. Przykładowo początkowo celem treningu może być adaptacja siłowa. Później cel zostaje zaktualizowany na utratę zbędnych kilogramów, czyli redukcję masy ciała, a na koniec ujędrnienie mięśni, czy wzrost masy mięśniowej.

Ile treningów personalnych EMS w tygodniu?

Jeśli ograniczają Cię zasoby czasowe, nie oznacza to konieczności rezygnacji z treningu personalnego. W tym przypadku świetną alternatywą będą treningi z elektrostymulacją mięśniową. Trening personalny EMS trwa maksymalnie 20 minut. Warto wspomnieć, iż podczas treningu EMS pracuje aż 90% włókien mięśniowych, i to w jednym czasie! Dzięki wysokiemu poziomowi efektywności, wystarczający będzie 1 trening w tygodniu, aby już po krótkim czasie móc cieszyć się pierwszymi efektami.

Właśnie w przypadku osób mających mało czasu, czy to z powodu zapracowania, czy obowiązków związanych z innymi rolami życiowymi, treningi personalne EMS są idealnym rozwiązaniem. Jasną sprawą jest, iż takim osobom ciężko jest pozwolić sobie na długie i częste wizyty na siłowni. Jednocześnie jednak realizacja ich celów oraz efekty, jakie chcą uzyskać są dla nich bardzo ważne. Zatem trening personalny z elektrostymulacją mięśniową wychodzi im naprzeciw.

Co warto podkreślić, w przypadku treningów EMS, każdy trening jest treningiem personalnym, podczas którego osoba ćwicząca nieustannie jest pod okiem wykwalifikowanego trenera personalnego, czuwającego i nadzorującego aktywność podopiecznego. Specjalista dobiera częstotliwość i moc impulsów elektrycznych, w zależności od możliwości ćwiczącego. Dodatkowo czuwa nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń, aby każdy trening przynosił maksimum efektów i korzyści. Dzięki osobie trenera personalnego, trening EMS jest bardzo bezpieczny.

Korzyści z regularnych treningów

W przypadku współpracy z trenerem personalnym, kluczowa jest regularność. Tylko systematyczna praca na treningach, pod okiem specjalisty, pozwoli na realizację założonych celów, przykładowo w postaci utraty zbędnych kilogramów, wzmocnieniu mięśni głębokich, czy wymodelowanej sylwetki.

Dodatkowo, w przypadku treningów personalnych z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśni, ujędrnisz również swoją skórę, czy pozbędziesz się bólu pleców. Co najważniejsze w przypadku treningu EMS, nie obciążysz w żaden sposób swoich stawów.

Natomiast, dzięki współpracy z trenerem personalnym na siłowni uczysz się dbać o technikę wykonywanych ćwiczeń, aby były one wykonywane we właściwy sposób. Trener czuwa nad efektywnością Twojego treningu, poprawnością wykonywanych ćwiczeń, dba o Twoje bezpieczeństwo, motywuje Cię do dalszej pracy. Ćwiczenia, które wykonujesz podczas sesji treningowej są zawsze dopasowane do Ciebie, pod kątem poziomu trudności, czy intensywności.

Trening hybrydowy – ile razy w tygodniu?

Świetnym rozwiązaniem jest bez wątpienia połączeniu obu form aktywności. Zatem opieranie swojej codziennej aktywności, zarówno o treningi na siłowni, jak i treningi EMS, które będą ich świetnym dopełnieniem. Dzięki podjęciu takiego wyboru, droga do celu będzie najszybszą z możliwych, a wypracowywane stopniowo efekty najbardziej widoczne.

Dzięki połączeniu i wykonywaniu na co dzień ćwiczeń na różne sposoby (treningi z elektrostymulacją mięśni i treningi na siłowni), pozwala na wypracowanie, a wręcz maksymalizację efektów. Warto także wspomnieć, iż EMS może być świetnym sposobem na urozmaicenie klasycznego planu treningowego, który stanie się bardziej zróżnicowany, przez też bardziej atrakcyjny dla podopiecznego.

Warto wspomnieć również, iż trening personalny jest dużo bardziej bezpieczny, niż samodzielne treningi w domu.

Sposób na bezpieczny powrót do sportu

Jeśli jesteś osobą, która chce wrócić do regularnych treningów po dłuższej przerwie, przykładowo spowodowanej kontuzją, trener personalny to bardzo dobry pomysł. Na pewno znacznie pomogę Ci w tym procesie. Dopasują ćwiczenia, uwzględniając przebyte przez Ciebie urazy, lub jeśli po prostu chcesz wrócić do aktywności, albo też, jeśli jesteś osobą starszą.

Postać trenera personalnego to także świetny czynnik motywujący do wykonywania ćwiczeń. Są osoby, które motywują się poprzez obserwację innych osób ćwiczących, co można zaobserwować w przypadku zajęć grupowych, które również są prowadzone przez wykwalifikowanego specjalistę. Druga grupa osób zaś będzie dużo bardziej zmotywowana na spotkania 1:1 ze swoim trenerem personalnym, który swoją uwagę będzie mógł skupić tylko na nich.

Treningi personalne to również świetna recepta na lenistwo. W momencie, gdy umówisz się na trening personalny, trudniej będzie Ci zrezygnować z byle powodu, ponieważ przecież umówiłeś się z drugim człowiekiem.

Indywidualne podejście

Oczywiście, zajęcia dopasuję do Twoich możliwości i ułożę odpowiedni plan treningowy- wszystko, aby zadbać o Twoje zdrowie. Podczas spotkania ty ćwiczysz, a ja, na każdym etapie ćwiczeń, mogę kontrolować ich poprawność, technikę. Będę przy Tobie cały czas podczas treningu. Dzięki naszej współpracy szybciej dostrzeżesz efekty swojej pracy. Dzięki treningom personalnym, mimo ich krótkiego czasu trwania, bez problemu możemy popracować na Twoją masą mięśniową i ją rozbudować, a także całkowicie pozbyć się cellulitu, czy po prostu wzmocnić organizm.

Nie wyobrażam sobie nie wspomnieć o najważniejszym- efekty procesu odchudzania to nie tylko treningi, ale również dieta. Połączenie odpowiednio kontrolowanych obu czynników będzie skutkowało maksymalnymi efektami.

Nazywam się Norbert Gotz. Od 2012 roku w prosty sposób pomagam ludziom przejść drogę po lepszą formę oraz stale podnosić jakość ich życia. Od 2018 roku pomagam także w formie online osobom z całej Europy.

Ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego w Krakowie (studia magisterskie).  Jestem akredytowanym trenerem REPs. Pasjonuję się medycyną naturalną co stanowi idealnie połączenie wraz z aktywnością fizyczną i zdrowym odżywianiem!