fbpx

Dzisiaj pokażę Ci jak przygotować ekspresowe śniadanie w formie koktajlu. Szybkie, smaczne, a do tego zdrowe i pożywne! Ogromnym plusem jest fakt, że jego przygotowanie zajmuje niewiele czasu. Taki gotowy posiłek możesz zabrać ze sobą wszędzie. Zarówno do pracy, samochodu, pociągu, czy jakiegokolwiek innego środka transportu.

Co potrzebujemy do jego przygotowania?

Składniki:

  • Pół szklanki mleka roślinnego,
  • wcześniej ugotowaną kaszę jaglaną (mogą to byś również płatki owsiane),
  • masło orzechowe (najlepiej samodzielnie zrobione w domu),
  • cynamon,
  • wiórki kokosowe,
  • miód (lub syrop klonowy),
  • dowolne owoce (ja wybrałem banana) (mogą to być również owoce sezonowe, jak na przykład maliny, borówki, truskawki),
  • ostatni ważny składnik- białko- dowolna odżywka białkowa (ja używam Protein Shake firmy Shape Code- jest to jedno z moich ulubionych białek, ponieważ praktycznie nie zawiera chemii, ma bardzo dobry, naturalny skład i przyzwoity smak) (do koktajlu używam około 1,5 miarki odżywki).

Pora na wykonanie:

Wlewamy mleko roślinne do blendera kielichowego.

Następnie dorzucamy kaszę jaglaną (lub płatki owsiane). Ważne, żeby były one ugotowane.

Później kolejno dokładamy każdy z dodatków: masło orzechowe, cynamon, wiórki kokosowe, miód (lub syrop klonowy), banana (lub inne owoce) i na koniec odżywkę białkową.

Na koniec, przystępujemy do zmiksowania. I przelewamy gotowy koktajl do szklanki lub termosu/ kubka, by móc zabrać go wszędzie ze sobą.

Gęstość koktajlu

Ważne jest, aby uzyskać odpowiednią gęstość koktajlu, Nie może on być zbyt rzadki, ponieważ wtedy posiłek bardzo szybko się wchłonie i po chwili organizm będzie domagał się jedzenia ponownie, będziesz odczuwać głód.

Stąd też ilość wlanego mleka jest dosyć umowna. Należy ją odpowiedni zweryfikować, w zależności od konsystencji koktajlu, jaką uzyskasz.

Jeśli koktajl będzie zbyt rzadki, warto dorzucić nieco więcej kaszy jaglanej. Jeśli natomiast wyjdzie Ci zbyt gęsty, można go rozcieńczyć mlekiem.

Co zawiera taki koktajl?

W takim posiłku mamy cały komplet makroskładników:

  • węglowodany z kaszy jaglanej,
  • tłuszcze z masła orzechowego,
  • białko z odżywki białkowej,
  • część witaminowo-błonnikowa- z banana.

Czy taki koktajl zastępuje nam pełnowartościowy posiłek?

Zdecydowanie tak. Taki koktajl jest pełnowartościowy i może zastąpić na przykład śniadanie. Przy okazji sprawi również, że będziesz mieć energię na cały dzień!

Ciekawym rozwiązaniem jest również przygotowanie dwóch posiłków, co uzyskujesz poprzez podwojenie wszystkich proporcji. Połowę wypijasz w domu, przed wyjściem, w formie pierwszego śniadania, a część drugą zabierasz ze sobą, na przykład do pracy. W pracy możesz wypić drugą część koktajlu, jako pełnowartościowe drugie śniadanie.

Podsumowując, jeden lub nawet dwa pełnowartościowe posiłki- zdrowo, szybko i pożywnie możesz przygotować w bardzo łatwy sposób i bez ogromnej ilości składników.

Smacznego!

Nazywam się Norbert Gotz. Od 2012 roku w prosty sposób pomagam ludziom przejść drogę po lepszą formę oraz stale podnosić jakość ich życia. Od 2018 roku pomagam także w formie online osobom z całej Europy.

Ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego w Krakowie (studia magisterskie).  Jestem akredytowanym trenerem REPs. Pasjonuję się medycyną naturalną co stanowi idealnie połączenie wraz z aktywnością fizyczną i zdrowym odżywianiem!